یاحق

شعر در وصف امام صادق (ع)1

سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۰۴:۱۹ ب.ظ

                                                                                 یاحق

میلاد تو ای ولی سرمد 
شد روز ولادت محمد 
در هفدهم ربیع الاول 
شد نور تو بر زمین محول 
از صبح ازل امام علمی 
تا شام ابد تمام علمی 
دانش زدم تو راست قامت 
استاد علوم تا قیامت 
قرآن به دم تو خو گرفته 
ایمان ز تو آبرو گرفته 
با نطق تو زنده تا قیامت 
توحید و نبوت و امامت 
ای در دهنت زبان قرآن 
قرآن همه جان تو جان قرآن 
روید چو به بوستان شقایق 
از لعل لبت در حقایق 
وصف تو هماره بر لب ماست 
راه و روش تو مکتب ماست 
با تو همه جا مدینه ی ماست 
این گفت تو نقش سینه ی ماست 
هرکه شمرد سبک صلاتش 
فردا نبود ره نجاتش 
دور است ز خط طاعت ما 
بر او نرسد شفاعت ما 
تو مخزن علم کبریایی 
تو وارث ختم الا نبیایی 
حق را نفس تو نوشخند است 
قرآن به دمت نیازمند است 
قرآن که در کلام سفته 
با نطق تو حرف خویش گفته 
هر آیه که جبرئیل آرد 
بی نطق شما زبان ندارد 
او راه و شما چراغ راهید 
ناگفته و گفته را گواهید 
تو بر تن پاک علم جانی 
استاد مفضل و ابانی 
دانشگه نور حق پیامت 
صدها چو زراره و هشامت 
دارند جهانیان بصیرت 
از مؤمن طاق و بو بصیرت 
ای زندگیم هدایت تو 
دین و دل من ولایت تو 
مهر تو همه عقیده ی من 
مشی تو مرام و ایده ی من 
روزی که گل مرا سرشتند 
بر لوح دلم خطی نوشتند 
این خط نوشته را بخوانید 
من جعفریم همه بدانید 
دلباخته ای ز اهل بیتم 
خاک ره عبدی و کمیتم 
فریاد دوازده امامم 
نور است به هر دلی کلامم 
با این دو سلاح جنگ کردم 
باشد که به خاک پای میثم 
میثم بشود فدای میثم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۰
عرفان ابوالحسنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی